سفر پزشکیان به دعوت پوتین | دیدار با روسای جمهور چین و روسیه-راهبرد معاصر
دفاع وزیر کشور از انتصاب گزینه جبهه پایداری برای استانداری: اولویت من گرایش سیاسی نیست در نشست سران سه قوه چه گذشت؟ سفر پزشکیان به دعوت پوتین | دیدار با روسای جمهور چین و روسیه ظریف: به مردم خیلی بدهکاریم | مردم لایق بهتر از اینها هستند سرلشکر سلامی: شهادت سنوار، تصویرسازی‌های دروغین رژیم صهیونیستی از او را رسوا کرد پزشکیان: شهادت فرماندهان خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد علم‌الهدی: سخنگوی دولت گفته «سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست» | رهبری می‌گویند بی‌حجابی جرم است، مگر می‌شود دولت بگوید سیاستش مقابله با جرم نیست؟ پاسخ یک منبع نزدیک به قالیباف به سخنان نخست وزیر لبنان در خصوص آتش بس قالیباف در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو: از هر تصمیم مجلس، دولت و مقاومت لبنان حمایت می‌کنیم خطیب جمعه تهران: اسرائیل منتظر معجزه غزه و لبنان باشد | هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد

سفر پزشکیان به دعوت پوتین | دیدار با روسای جمهور چین و روسیه

مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور گفت: پزشکیان به منظور شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس این هفته عازم روسیه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 19
کد خبر: ۲۶۰۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حبیب الله عباسی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ به منظور شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس عازم روسیه می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی سران بریکس، دیدار‌هایی دوجانبه با برخی از روسای جمهور حاضر در این اجلاس از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین پینگ» خواهد داشت.

عباسی تاکید کرد: پزشکیان همچنین قرار است در برخی نشست‌های دیگر این اجلاس سخنرانی کند.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روز‌های اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشور‌های عضو بریکس بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه در این نشست حضور خواهد داشت.

گروه بریکس یا اقتصاد‌های نوظهور در ابتدا با حضور کشور‌های روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشور‌های ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار